2025-06-11

Administracinės naštos mažinimas – spartesnės paslaugos žmonėms ir mažiau biurokratijos verslui

Vyriauybėje, Premjero Gintauto Palucko pirmininkaujamoje komisijoje, Vidaus reikalų ministerija pristatė siūlymus mažinti perteklinius reikalavimus verslui, viešojo administravimo institucijoms ir užsieniečiams. Planuojami pakeitimai leis greičiau ir efektyviau teikti paslaugas, sumažins perteklinę biurokratiją ir padės geriau paskirstyti žmogiškuosius išteklius.

„Siekiame mažinti administracinę naštą ne tik gyventojams, valstybės institucijoms, bet ir verslui. Tai reiškia, kad  ir verslas gaus paslaugas greičiau, o institucijų darbuotojai galės daugiau dėmesio skirti turiniui, o ne pertekliniams formalumams“, – pabrėžia vidaus reikalų ministras Vladislav Kondratovič.

VRM planuojami pokyčiai:

  • Užsieniečių informacinių įpareigojimų mažinimas. Nebereikės pranešti apie gyvenamosios vietos ar juridinio asmens buveinės pasikeitimą. Mėlynosios kortelės turėtojams panaikinamas pareigos pranešti apie naują darbdavį, išskyrus šeimos susijungimo atvejus, kai reikia informuoti apie šeimyninės padėties pokyčius.
  • Proporcingesnės sankcijos. Vieną kartą pažeidus užsieniečių įdarbinimo tvarką, nebus atsisakoma išduoti ar pakeisti leidimą laikinai gyventi. 
  • Lankstesnės sąlygos verslui. Nuo šiol verslui pakaks vieno reikalavimo: patirties arba kvalifikacijos. Kvotos nebus taikomos platesniam užsieniečių ratui: ne tik laikinąją apsaugą turintiems, bet ir jų šeimos nariams bei Lietuvoje mokyklą baigusiems asmenims.
  • Greitesni Migracijos departamento sprendimai.Trumpinamas sprendimų priėmimo stabdymo laikotarpis, nustatomi aiškūs terminai, o procedūros – racionalizuojamos. Sprendimų dėl leidimų laikinai gyventi priėmimo terminas galės būti sustabdytas iki 1 mėnesio (šiuo metu – 2 mėnesiai), atsisakoma sprendimo dėl darbdavio keitimo priėmimo stabdymo – sprendimas turės būti priimtas per 1 mėnesį.
  • Viešojo administravimo paslaugos taps efektyvesnės. Įstatymų pakeitimai leis diferencijuoti paslaugų teikimo terminus pagal jų pobūdį – pažymos, išrašai, nuorašai galės būti išduodami greičiau.
  • Modernizuojama informacinių sistemų sąveika. Dokumentų valdymo bendrosios informacinės sistemos (DBSIS) integracija su e.paslaugos.lt užtikrins sklandų institucijų informacijos apsikeitimą ir leis naudotis viena sistema vietoj kelių, pvz. : verslo atstovai galės užsakyti leidimą per vieną e.paslaugos.lt portalą ir nereikės leidimams gauti papildomos informacijos, nes ji bus sugeneruota savarankiškai iš kitų sistemų. Taip bus sumažinta administracinė našta tiek institucijoms, tiek paslaugų gavėjams.
  • Ginklų reguliavimo pokyčiai – verslui daugiau lankstumo, bet su aiškia saugumo kontrole. Seimui pateiktas Ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatymo pakeitimas, kuriuo siūloma atsisakyti nepagrindinių ginklų dalių reguliavimo, mažins reguliacinę naštą ūkio subjektams. Siekiama sudaryti lankstesnes sąlygas gynybos pramonės plėtrai ir galimybes vystyti mokslinius ir eksperimentinius projektus.