copyright

Migracijos departamente per pusmetį įgyvendintos pertvarkos jau rodo rezultatus

Data

2019 12 10

Įvertinimas
1
273_884353a524b2fd67089121779ca7b13a.png

Nuo šių metų liepos 1 d. įvykus migracijos sistemos pertvarkai, Migracijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos tapo pagrindine migracijos paslaugas teikiančia įstaiga Lietuvoje, o nuo spalio vidurio pradėjo veikti ir skaitmenizuota užsieniečių aptarnavimo platforma MIGRIS.

„Svarbu tai, kad dabar klientai aptarnaujami greičiau, patogiau, sutaupyta pinigų, radus sinergiją tarp anksčiau skirtingų institucijų vykdytos veiklos, o tas leido Migracijos departamentui regionuose po truputį keltis į naujas patalpas, plėsti savo paslaugų spektrą, įkurti skambučių centrą Kėdainiuose“, – teigia vidaus reikalų ministrė Rita Tamašunienė. 

„Šiuos pokyčius pavyko įgyvendinti ne tik nedidinant, bet net sumažinus bendrą etatų skaičių. Taip pat radome vidinių resursų 63 procentais padidinti užsieniečių aptarnavimo langelių skaičių, suvaldėme fiktyvias rezervacijas ir įdiegėme vizitų rezervacijos kontrolės mechanizmus. Po reformos padidėjo ir bendras klientų aptarnavimo langelių skaičius, šiuo metu visoje Lietuvoje jų yra 219“, – papildė Migracijos departamento direktorė Evelina Gudzinskaitė.

Šiuo metu Vyriausybėje svarstomas Vidaus reikalų ministerijos pateiktas Asmens tapatybės kortelės ir paso įstatymo pakeitimo projektas, kuris labai prisidės prie sezoninių eilių suvaldymo, piliečiams vasarą masiškai keičiantis pasus. 

Atsiras galimybė užsisakyti paso pristatymą į namus, senjorų asmens dokumentai galios ilgesnį laiką, pateikiant dokumentus dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo ar keitimo vaikui iki dvejų metų, vaikui dalyvauti nebus būtina. Artimiausiu metu planuojama sugrąžinti asmens tapatybės kortelės per vieną dieną paslaugą ir pasiūlyti naują – pasą pagaminti tą pačią dieną.

Nuo spalio 14 d. el. būdu jau pateikta 6 620 prašymų išduoti leidimą gyventi, rezervuoti daugiau nei 14 722 vizitai į Migracijos departamento teritorinius skyrius. Migracijos departamento skambučių centro darbuotojai per dieną aptarnauja apie 500 klientų telefonu ir apie 200 klientų elektroniniu paštu, į laišką vidutiniškai atsakoma per vieną darbo dieną, atsižvelgus į konsultacijos sudėtingumą. Visa informacija Migracijos departamento kompetencijos klausimais teikiama lietuvių, anglų ir rusų kalbomis.

Migracijos departamento statistika rodo, kad iki 2019 m. lapkričio 30 d. leidimų laikinai gyventi Lietuvoje prašė 38 302 užsieniečiai. Per 11 mėnesių Migracijos departamentas išdavė 34 329 leidimus laikinai gyventi. Taip pat išduotos 45 649 nacionalinės vizos. Į Lietuvą daugiausia atvyksta Ukrainos, Baltarusijos ir Rusijos piliečiai.