SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA IR SENIŪNIJOS

Kokia forma turi būti teikiama išvada įtvirtinta VSĮ 33 straipsnio 3 dalies 6 punkte?

Vadovaujantis VSĮ 33 str. 3 d. 6 p., dėl savivaldybės tarybos sprendimo projekto savivaldybės administracija pateikia išvadas, išskyrus šios dalies 5 punkte ir šio įstatymo 17 straipsnio 12 dalyje nurodytus sprendimų projektus. Šios išvados forma, turinys ir pateikimo tvarka nustatoma savivaldybės tarybos veiklos reglamente.

______________________________________________________________________________________________

Kuri savivaldybės institucija ar įstaiga pagal Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymą yra suteikiančioji institucija ir kas gali pasirašyti koncesijos sutartį?

Koncesijų įstatyme nustatytą suteikiančiosios institucijos apibrėžimą atitinka ir savivaldybės institucijos, ir savivaldybės administracija, tačiau pareigą vadovautis Koncesijų įstatymu turi tik ta suteikiančioji institucija, kuri vykdydama jai priskirtas funkcijas turi poreikį sudaryti koncesijos sutartį, t. y. suteikti ūkio subjektui leidimą vykdyti ekonominę veiklą, apimančią paslaugų teikimą ir (ar) darbų vykdymą ar viešųjų paslaugų teikimą, kai ūkio subjektas prisiima visą ar didžiąją dalį su tokia veikla susijusios rizikos bei atitinkamas teises ir pareigas. Atsižvelgiant į VSĮ nustatytas savivaldybės tarybos, mero ir savivaldybės administracijos funkcijas, tokį poreikį gali turėti savivaldybės administracija ir kitos įstaigos.

______________________________________________________________________________________________

Pagal nauja redakcija (2023-04-01) išdėstytą VSĮ nebelieka tarybos ir mero sekretoriato. Ar galima prie savivaldybės tarybos (o gal prie mero) steigti struktūrinį padalinį (darinį) tarybos posėdžiams, komitetams ir merui, kiek jo veikla susijusi su savivaldybės tarybos posėdžiais, aptarnauti? Tai būtų alternatyva dabar veikiančiam Tarybos ir mero sekretoriatui?

VSĮ nenumato galimybės tarybai steigti kolegialų darinį – tarybos posėdžių sekretoriatą; vietoje šio kolegialaus darinio įstatymas nustato reikalavimą, kad tarybos posėdžius aptarnautų tarybos posėdžių sekretorius (-iai) – politinio asmeninio pasitikėjimo valstybės tarnautojas (-ai), kurių skaičių nustatys taryba, o į pareigas skirs meras. Tarybos posėdžių sekretoriaus pareigybės aprašyme turi būti įrašytos nauja redakcija išdėstyto VSĮ nustatytos ir mero priskirtos savivaldybės tarybos sekretoriaus funkcijos, prireikus – kompetencijų paskirstymas tarp pačių tarybos sekretorių. Tačiau, atsižvelgę į VSĮ 33 straipsnio 2 dalį, nustatančią, kad tarybos posėdžių sekretoriui (-iams) padėti atlikti priskirtas funkcijas gali būti pasitelkiama savivaldybės administracija, spręstina, kad savivaldybės taryba, tvirtindama savivaldybės administracijos struktūrą, gali jos sudėtyje nustatyti padalinį (laikydamasi Viešojo administravimo įstatymo 8 straipsnio reikalavimų), kuris kartu su tarybos posėdžių sekretoriumi (-iais) atliktų VSĮ 33 straipsnio 2 dalyje nustatytas funkcijas.

______________________________________________________________________________________________

Kuri savivaldybės institucija ar įstaiga pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra perkančioji organizacija? Kas gali pasirašyti viešųjų pirkimų sutartį?

Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytą perkančiosios organizacijos apibrėžimą atitinka ir savivaldybės institucijos, ir savivaldybės administracija, tačiau pareigą vadovautis Viešųjų pirkimų įstatymu turi tik ta perkančioji organizacija, kuriai paskirti savivaldybių biudžeto asignavimai prekių, paslaugų ar darbų įsigijimui. Viešojo pirkimo-pardavimo sutartį pasirašo perkančioji organizacija, kuri ketina įsigyti prekes, paslaugas ir darbus.

______________________________________________________________________________________________

Koks subjektas turi teisę pasirašinėti iždo pavedimus: savivaldybės meras ar administracijos direktorius? Kokie subjektai jam nesant, galės tai daryti?

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 27 straipsnio 4 dalimi, teisę pasirašinėti iždo pavedimus turi savivaldybės administracijos direktorius, o jam nesant - kitas savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas savivaldybės administracijos darbuotojas.

Atnaujinimo data: 2024-07-01