Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
- įvertina, ar ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos ir kitų vidaus reikalų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų ir įmonių, kuriose nėra kalbos tvarkytojo, parengtų ir ministerijos vadovybei, ministerijoms patarėjams teikiamų pasirašyti ar vizuoti įstatymų, Respublikos Prezidento dekretų, Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko potvarkių ir kitų teisės aktų bei dokumentų projektai atitinka lietuvių bendrinės kalbos normas, dokumentų rengimo ir valdymo reikalavimus, juos redaguoja ir vizuoja ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka;
- redaguoja ir vizuoja dokumentus, susijusius su Europos Sąjungos struktūrinės paramos bei kitos Europos Sąjungos paramos administravimu;
- tikrina, ar teisės akto projekte apibrėžiamos sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka;
- atlieka sekretoriaus funkcijas Vidaus reikalų ministerijos Terminijos komisijoje (rengia posėdžiams medžiagą ir kitą informaciją teisės aktų nustatyta tvarka);
- konsultuoja bei teikia metodinę pagalbą ministerijos administracijos padaliniams rengiant ministerijos vadovybei oficialių pranešimų, kalbų projektus ir juos redaguoja;
- redaguoja teisės aktų ir kitų dokumentų, priskirtų skyriaus ir departamento kompetencijai, projektus, pagal savo kompetenciją teikia pastabas, pasiūlymus dėl jų tobulinimo;
- pagal kompetenciją rengia dokumentų, priskirtų skyriaus ir departamento kompetencijai, projektus;
- ministerijos vadovybės, departamento ir skyriaus vadovų pavedimu dalyvauja žinybinių ir tarpžinybinių darbo grupių, komisijų veikloje; atlieka sekretoriaus funkcijas posėdžiuose, žinybinių ir tarpžinybinių darbo grupių, komisijų veikloje;
- ministerijos vadovybės, departamento ir skyriaus vadovų pavedimu rengia medžiagas posėdžiams, pasitarimams, konferencijoms;
- konsultuoja kalbos kultūros, dokumentų rengimo ir valdymo klausimais ir rengia metodines rekomendacijas;
- rengiant ministerijos leidybinius projektus, pagal kompetenciją teikia pastabas ir pasiūlymus;
- laikinai nesant (komandiruotės, atostogų, nedarbingumo metu ir pan.) departamento skyriaus kalbos tvarkytojo, vykdo jo funkcijas;
- vykdo kitus ministerijos vadovybės, departamento ir skyriaus vadovų pavedimus ir užduotis.
Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
- turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą humanitarinių mokslų studijų srities filologijos krypties lietuvių filologijos išsilavinimą;
- būti gerai susipažinęs su Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų rengimą ir valdymą bei valstybinės kalbos vartojimą, taip pat su Lietuvos Respublikos teisės aktais, susijusiais su ministerijos kompetencija;
- sugebėti atlikti teisės aktų, reglamentuojančių valstybinės kalbos vartojimą, Lietuvos Respublikos terminų banko kūrimą bei dokumentų rengimą ir valdymą, įvertinimą, pagal kompetenciją rengti dokumentų projektus departamento kompetencijos klausimais;
- mokėti kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją, pagal savo kompetenciją rengti išvadas, pastabas, pasiūlymus, priimti sprendimus;
- mokėti arba anglų, arba prancūzų, arba vokiečių, arba rusų kalbą pažengusio vartotojo lygmens B1 lygiu (pagal Europass);
- gebėti praktiškai taikyti dokumentų rengimo ir valdymo taisykles;
- mokėti dirbti kompiuterinėmis programomis Microsoft Office Word, Excel, Internet Explorer, Outlook Express;
- mokėti sisteminti ir apibendrinti informaciją, mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti darbą;
- būti komunikabiliam, mandagiam, pareigingam.