Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
- tvarko ministerijos, departamento ir skyriaus dokumentus, pagal kompetenciją kontroliuoja ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos ir kitų vidaus reikalų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų ir įmonių dokumentų valdymo reikalavimų vykdymą, teikia pasiūlymus departamento ir skyriaus vadovams dėl dokumentų valdymo tobulinimo;
- teikia metodinę ir praktinę pagalbą dokumentų rengimo ir valdymo klausimais ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos ir kitų vidaus reikalų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų ir įmonių valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis;
- konsultuoja departamento, ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos ir kitų vidaus reikalų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų ir įmonių valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, darbo su dokumentų valdymo sistema klausimais;
- tvarko dokumentų valdymo sistemoje departamento ir ministerijos dokumentus bei pagal savo kompetenciją užtikrina departamente dokumentų valdymo reikalavimų įgyvendinimą;
- vykdo gautų, ministerijai, vidaus reikalų ministrui, vidaus reikalų viceministrams, ministerijos kancleriui, departamentui adresuotų dokumentų, parengtų ir siunčiamų dokumentų, taip pat teisės aktų, susijusių su Europos Sąjungos struktūrinės paramos bei kitos Europos Sąjungos paramos administravimu, tvarkymą;
- tvarko skyriaus dokumentus (bylas) pagal patvirtintą departamento dokumentacijos planą;
- rengia bei dalyvauja rengiant dokumentų, susijusių su dokumentų rengimu ir valdymu, projektus ir kitus dokumentų projektus departamento ir skyriaus kompetencijos klausimais;
- pagal kompetenciją vykdo dokumentų valdymo sistemos veiklos priežiūrą, departamento ir skyriaus vadovams teikia pasiūlymus dėl dokumentų valdymo sistemos tobulinimo;
- laikinai nesant (komandiruotės, atostogų, nedarbingumo metu ir pan.) skyriaus darbuotojo, atlieka jo funkcijas;
- vykdo kitus departamento ir skyriaus vadovų pavedimus.
Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
- turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą;
- būti gerai susipažinęs su Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, ministerijos teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų valdymą, taip pat su kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais, susijusiais su ministerijos kompetencija;
- sugebėti praktiškai taikyti dokumentų rengimo ir valdymo taisykles, išmanyti teisės aktų rengimo taisykles;
- sugebėti atlikti dokumentų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, projektų įvertinimą, rengti dokumentų projektus departamento ir skyriaus kompetencijos klausimais;
- mokėti arba anglų, arba rusų, arba vokiečių kalbą B1 lygiu (pagal Europass);
- mokėti valdyti, kaupti, analizuoti ir apibendrinti informaciją, pagal savo kompetenciją rengti išvadas, pastabas, pasiūlymus, priimti sprendimus;
- mokėti dirbti kompiuterinėmis programomis Microsoft Office Word, Internet Explorer, Outlook Express;
- mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo darbą.