Šias pareigas einantis darbuotojas atlieka šias funkcijas:
- organizuoja ministerijos vadovybės priimamojo darbą;
- organizuoja ministerijos vadovybės kuruojamų padalinių vadovų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, taip pat ministerijos svečių priėmimą;
- peržiūri ir tvarko dokumentų valdymo sistemoje pateiktus ministerijos vadovybei dokumentus, referuoja, teikia pasiūlymus dėl jų vykdymo, taip pat informuoja ministerijos vadovybę apie pavedimų vykdymą;
- priima iš ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos ir kitų vidaus reikalų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančių įstaigų ir įmonių vadovų, valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, parengtus pasirašyti, tvirtinti ir vizuoti dokumentų projektus, vertina ir kontroliuoja jų atitiktį dokumentų rengimo ir valdymo reikalavimams ir pateikia ministerijos vadovybei;
- analizuoja ir apibendrina informaciją, būtiną efektyviai ministerijos vadovybės priimamojo veiklai užtikrinti;
- pagal kompetenciją palaiko ryšius su kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis;
- rengia ministerijos vadovybės savaitės susitikimų ir posėdžių grafikus ir organizuoja ministerijos vadovybės posėdžių techninį aptarnavimą, ministerijos vadovybės, departamento ir skyriaus vadovų pavedimu rengia posėdžių, pasitarimų, konferencijų medžiagas, rengia informacinę medžiagą ministerijos vadovybei;
- dalyvauja organizuojant asmenų priėmimus pas ministerijos vadovybę;
- tvarko ministerijos dokumentų valdymo sistemoje dokumentus ir pagal savo kompetenciją užtikrina dokumentų valdymo reikalavimų įgyvendinimą;
- pagal kompetenciją dokumentus tiesiogiai perduoda (nukreipia, paskirsto) ministerijos vadovybei, ministerijos administracijos padaliniams, įstaigoms prie ministerijos ar kitoms vidaus reikalų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančioms įstaigoms ir įmonėms;
- grąžina ministerijos administracijos padaliniams, įstaigoms prie ministerijų ir kitoms vidaus reikalų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančioms įstaigoms ir įmonėms dokumentus, parengtus pažeidžiant dokumentų rengimo ir valdymo reikalavimus;
- departamento ir skyriaus vadovams teikia pasiūlymus dėl ministerijos vadovybės priimamųjų veiklos, dokumentų valdymo ir dokumentų valdymo sistemos tobulinimo, teikia metodinę ir praktinę pagalbą dėl dokumentų rengimo ir valdymo bei dėl darbo su dokumentų valdymo sistema;
- pagal kompetenciją teikia informaciją ministerijos veiklos klausimais;
- rengia dokumentų projektus skyriaus ir departamento kompetencijos klausimais;
- atlieka laikinai nesančio (komandiruotės, atostogų, nedarbingumo metu ir pan.) skyriaus darbuotojo, atsakingo už ministerijos vadovybės priimamojo veiklą ar dokumentų tvarkymą, funkcijas;
- atlieka kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas, vykdo kitus ministerijos vadovybės, departamento ir skyriaus vadovų pavedimus.
Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
- turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą (magistro kvalifikacinį laipsnį);
- būti gerai susipažinęs su Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, kuriuose reglamentuojamas dokumentų rengimas ir valdymas viešojo administravimo institucijose, taip pat su kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais, susijusiais su ministerijos kompetencija;
- sugebėti praktiškai taikyti dokumentų rengimo ir valdymo taisykles, išmanyti teisės aktų rengimo taisykles, sugebėti atlikti dokumentų, kuriuose reglamentuojamas dokumentų valdymas, projektų įvertinimą, rengti dokumentų projektus departamento ir skyriaus kompetencijos klausimais;
- mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją, pagal savo kompetenciją rengti išvadas, pastabas ir pasiūlymus;
- mokėti arba anglų, arba prancūzų, arba vokiečių, arba rusų kalbą pažengusio vartotojo B1 lygiu (pagal Europass);
- mokėti dirbti kompiuterinėmis programomis Microsoft Office Word, Excel, Internet Explorer, Outlook Express;
- mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo darbą;
- būti komunikabiliam, mandagiam ir pareigingam.