Šias pareigas einantis darbuotojas atlieka šias funkcijas:
- registruoja, sistemina ir tvarko gautus ir ministerijai, ministerijos vadovybei, grupėms, departamentui ir skyriui adresuotus dokumentus;
- registruoja, sistemina ir tvarko siunčiamus ir kitus dokumentus, pasirašytus ar patvirtintus ministerijos vadovybės, grupių, departamento ir skyriaus vadovų, taip pat gautus asmenų prašymus ir skundus;
- pagal kompetenciją dokumentus tiesiogiai perduoda (nukreipia, paskirsto) ministerijos vadovybei, ministerijos administracijos padaliniams, įstaigoms prie ministerijos ar kitoms vidaus reikalų ministrui pavestose valdymo srityse veikiančioms įstaigoms ir įmonėms;
- teisės aktų nustatyta tvarka tvarko departamento, skyriaus ir kitas ministerijos bylas (dokumentus), pagal kompetenciją vykdo ministerijos dokumentų valdymo sistemoje dokumentų veiklos procesų stebėseną;
- tvarko dokumentus, susijusius su Europos Sąjungos struktūrinės paramos bei kitos Europos Sąjungos paramos administravimu;
- tvarko ir apskaito skyriuje saugomas bylas ir dokumentus;
- tvarko archyvo kartoteką ir duomenis archyvo informacinės paieškos sistemoje;
- išduoda susipažinti su skyriuje saugomomis bylomis ar dokumentais;
- pagal kompetenciją nagrinėja asmenų prašymus ir skundus;
- rengia dokumentų projektus skyriaus ir departamento kompetencijos klausimais;
- vykdo laikinai nesančio (atostogų, komandiruočių, nedarbingumo ir pan. metu) skyriaus darbuotojo, atsakingo už dokumentų tvarkymą, funkcijas;
- atlieka kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas, vykdo kitus departamento ir skyriaus vadovų pavedimus.
Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
- turėti ne žemesnį kaip aukštesnįjį išsilavinimą arba specialųjį vidurinį išsilavinimą, įgytą iki 1995 m.;
- turėti ne trumpesnę kaip 1 metų darbo dokumentų valdymo srityje patirtį;
- būti gerai susipažinęs su Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, kuriuose reglamentuojamas dokumentų rengimas ir valdymas viešojo administravimo institucijose, taip pat su kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais, susijusiais su ministerijos kompetencija;
- sugebėti praktiškai taikyti dokumentų rengimo ir valdymo taisykles, rengti dokumentų projektus departamento ir skyriaus kompetencijos klausimais;
- mokėti kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją, pagal savo kompetenciją rengti išvadas, pastabas ir pasiūlymus;
- mokėti dirbti kompiuterinėmis programomis Microsoft Office Word, Internet Explorer, Outlook Express;
- mokėti arba anglų, arba vokiečių, arba rusų kalbą pažengusio vartotojo lygmens B1 lygiu (pagal Europass);
- mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo darbą;